8 uker i felt!

Siden jeg nå har en arkeologiblogg, så tenkte jeg å blogge her i sommer. Det er jo tross alt nå ting begynner å skje! Skal være i Hammerfest i 8 uker, sammen med verdens deiligste. Dette blir morro! Det blir nok mye en reisedagbok, men skal prøve å skrive slik at det ikke virker slik ;p

Anyway, vi tok hurtigruta oppover fra Tromsø halv sju på ettermiddagen. Og var fremme halv seks. Gud fader for en kjedelig tur. Tenkte at det kom jo til å gå bra siden vi var såpass mange, men nope. Personlig skjønner jeg ikke hvorfor mange betaler flere titusen kroner for en hel rundtur. Altså, det er jo gørr kjedelig å bare se. Pensjonister som uansett kanskje bare hadde vært hjemme og stirra i veggen kan jeg skjønne at gjør det, og det er vel de som er overtallig på båten også.

Etter en femtimers søvn etter vi var fremme var det utpakking og en tur på butikken/kiosk som stod på to-dolista. Og det er riktig så hjemmekoselig her med den store fine tven mi og PS3’en :D At det er internett her er jo også bare deilig! Alle får utdelt egen leilighet på noen kvadrat, usikker på hvor mange. Kanskje 30-40. Den er i alle fall stor! Stue, kjøkken, soverom og bad. Nå er jeg så heldig å ha typen her, at det omtrent bestandig vil være noen her sammen med meg. Trur jeg hadde fått fnatt om jeg skulle vært alene..! Han fikk tilfeldigvis leilighet rett på siden, så om han går lei er vi vegg i vegg ;p

Mandagen ble ikke brukt i felt. Vi fikk generell informasjon om regler ved leilighetene (brakkeorganisert) og et førstehjelpskurs fra røde kors. Kjenner det var greit å få litt oppfriskning! I tillegg fikk vi også vite hvilket gravelag vi er på og hvor vi skal grave. Jeg er sammen med tre andre gutter/menn, hvorav han ene har tatt bachelorkurset sammen med meg. Vi er begge kverulanter og stae av oss, så dette kan bli spennende! Men han er en super og arti fyr, så det skal nok gå bra :D Jeg fikk ikke komme på lag med verdens beste, noe som jo i og for seg er helt greit – det blir litt overkill om vi skal se hverandre 24/7.. Men vi fikk heller ikke komme på samme utreiseliste, dvs. at vi må ta to turer med båt til felt. Jeg reiser med den første gruppa 07.15 og han reiser 08.00. Litt kjipt, men sånn er det!

Idag var det første dag ute i felt. Eller, det var i alle fall planen. Vi stod opp halv seks, spiste, lagde niste og ordna oss. Og når jeg var på vei til bussen fikk jeg beskjed om at båten ikke kunne gå. På grunn av vind! Da blei det en dag fri, med forbehold om at forholdene kunne bli bedre utover dagen. Noe de ikke ser ut til å bli, så her sitter vi da :P Men vi har i alle fall gått igjennom og fått full oversikt over hva vi skal gjøre de neste dagene :P

Så vi satser på at været bli bedre imorgen! Noe YR visstnok viser :P

Dette innlegget ble publisert i Arkeologi, Jobb, Studier. Bokmerk permalenken.

5 svar til 8 uker i felt!

  1. anonym sier:

    Lykke til, snuppa :)
    Håper du får en fantastisk sommer!

    klem

    Thanks! Den blir garantert super :D Håper du for en deilig sommer også, med masse sol ;)

  2. Toffee sier:

    Høres spennende ut! Heldiggris som har kjæresten der oppe :)

    Det er det :D Og jeg er fantastisk heldig! :D

  3. Breiflabben sier:

    Skal dere ligge borti ura tvers av Melkøya?

    Der var det noen arkeologer da jeg var der oppe i høst.

    Jepp, vi bor i en av brakkene på Meland! Samme sted som de bodde ifjor :)

  4. Redneck sier:

    Hæhæhæhæ! Stuck in gokk! :D

    Hæhæ, jau! Det kunna vært værre da.. Vi kunna vært støkk i ingenmannsland uten strøm, innlagt vann og internett ;)

  5. Redneck sier:

    WTF?? Moderasjone?

    My bad! Ant ikke at det va defaultinstilling på.. But now, is fixed! :D

Legg igjen en kommentar

