Hva må til for å sende bekymringsmelding da?

Jeg leste nettopp i VG om mannen som nettopp har blitt funnet og har mest sannsynlig ligget død i leiligheten sin i rundt to år. Mye merkelig som kan nevnes i den saken, men jeg stussa litt når denne uttalelsen kom:

Per i dag har man ikke kunnet sende bekymringsmeldinger kun på bakgrunn at man ikke har mottatt betaling eller ikke oppnår kontakt, sier Karen Onsager

Da må jeg bare spørre – hva må til for å sende bekymringsmelding da? Hvis det ikke blir betalt, og man ikke klarer å få kontakt – da burde det jo være noe galt? Såklart, sjansen for at det kan ha vært noen som ikke ville bli kontakta er jo der. Men allikevel?

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Diverse. Bokmerk permalenken.

3 svar til Hva må til for å sende bekymringsmelding da?

  1. Nymph sier:

    Utrolig godt spørsmål det der…

    Ansvarsfraskrivelse på høyt nivå.

  2. jojja sier:

    Det er jo helt sykt spør du meg…

    Hele greia er veldig sykt.. og mistenkelig, ikke minst.

  3. Annie sier:

    Om man skulle sendt bekymringsmelding for ALLE som ikke betalte regningene sine og i tillegg var vanskelige å få tak i så er det nok mange selskaper som måtte ha opprettet en egen avdeling bare for å sitte å sende ut bekymringsmeldinger.
    Selvfølgelig er dette en utrolig tragisk hendelse, og det burde ha blitt oppdaget MYE før!! Men strømselskapet har ingen skyld i dette, skal man komme med pekefingeren så burde man vel heller se på familien, eller kanskje til og med naboer..
    En tragisk sak som blir enda mer tragisk av at media peker ut Hafslund som en av syndebukkene kun for å selge flere aviser.
    Denne saken hadde førstesiden på VG i dag, og det som det ble lagt vekt på var nettopp dette med at strømmen hadde blitt kuttet.
    Kanskje de heller burde ha vinklet det til en sak om hvor mange ensomme eldre det finnes her i Norge?

    Som du ser er jo det meste av dette noe jeg påpeker selv. Det er selvsagt ikke Hafslund som har skyld her – men når det fremkommer av artikkelen at slike aktører tydeligvis kan og burde komme med bekymringsmeldinger, så burde jo dette ha skjedd? I artikkelen står det ingenting om i hvor stor grad de har prøvd å ta kontakt uten å få det. Kanskje det bare er snakk om et par ganger? Hvor mange ganger skal de prøve før de gir opp og kutter strømmen? Og burde det ikke undersøkes litt mer før man bare kutter av strømmen, slik at man kan vurdere hvorvidt en bekymringsmelding skal gis? Nå skal det jo ikke ene og alene være strømselskapers ansvar å finne ut av slikt, men når de først har det «ansvaret» om at de kan sende ut bekymringsmeldinger, så bør det tas alvorlig. Posten ble jo også nevnt.

    At ikke beboerne har merket noe virker veldig merkelig. Spesielt også dette med at fellesleia til borettslaget har blitt betalt. Men som sagt, det er mye mystisk omkring denne saken.

    VG er en useriøs avis, derav vinklingen, så det tar jeg ikke så tungt. Jeg satt bare fast på uttalelsen til den dama her, for den virka bare rar

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s