NOAHs fakkeltog mot pels.

Hvorvidt det er tilfeldig at reportasjene som har blitt sendt kom ikke lenge før NOAHs fakkeltog mot pels skal jeg ikke spekulere i. Men med de reaksjoner som har kommet fra politikere og ellers mennesker landet rundt, så tror jeg det er ekstra viktig at så mange som mulig støtter opp om denne saken i år i et håp om at pelsnæringa nå blir lagt ned en gang for alle.

Lørdag 13. november er datoen, og fakkeltoget arrangeres i flere norske byer. Møt opp om du bor i nærheten av Tromsø, Oslo, Trondheim, Bergen, Kristiansand, Stavanger eller Kristiansund! Informasjon på facebook finnes her, og det er også lagt ut en event for hver av byene for de som vil markere og spre ordet.

Vi ses! For min del ved Rådhuset i Tromsø :)

Linker:

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7361070

http://e24.no/naeringsliv/article3884820.ece

___________________________________________________________

Etterhvert som dagen nærmer seg, blir nok dette innlegget repostet jevnlig.

Dette innlegget ble publisert i Diverse. Bokmerk permalenken.

3 svar til NOAHs fakkeltog mot pels.

  1. Breiflabben sier:

    Jeg går sjelden i fakkeltog Vana, men det er nok på tide at vi tar denne mishandlingen av dyr på alvor her i steinrøysa.

    Men du, er du bueskytter?

    Jeg var faktisk ganske god i min ungdom og angrer på at jeg ikke fulgte opp min hobby.

    Ja, jeg er ikke spesielt engasjert med fakkeltog generelt jeg heller. Men i forhold til det som har blitt vist nå, reaksjoner og timing, så kan nok årets fakkeltog være viktigere enn andre.

    Nja, bueskytter og bueskytter. Jeg syns det er kjempemorsomt! Men har ikke gått på kurs enda, eller kjøpt meg egen – men en dag :)

    ..det er da vel ikke for sent å ta opp gamle hobbyer, eller?

  2. Neugierig sier:

    Jeg skrev nettopp et lengre innlegg om det samme til Allergine, men du skal få hovedpunktene: Nei til mishandling av alle dyr. Ja til pels og kjøtt. ;-)

    Yes! Men pelsen kan nok dyrene få beholde selv :P

  3. adolph sier:

    Hvis NOAH er for, er jeg mot. Jeg vil i alle fall ikke støtte noe som helst de er delaktige i. Det blir som å gå i fakkeltog for Hitler for å få bedre veier.

    Nåh?

Legg igjen en kommentar

