Nå kan jeg trygt befare veiene med sykkeln i vinter!

Etter å ha hatt sykkelen i snart to år, og en vintersesong, så fant jeg ut at nå burde jeg klare å skifte dekk selv!

På grunn av knær og også frosen bakbrems (som jeg jo strengt tatt overlevde med hele fjor vinter, men man trenger da ikke utfordre skjebnen for mye heller), så har det blitt dårlig med sykling i høst. Busskort er jo ganske behagelig å ha, men ikke særlig morsomt. Fullstappet buss, masse folk, osv. er ikke deilig – selv om jeg mener at bilister godt kunne parkert bilen til fordel for den, eller aller helst tatt i bruk en sykkel selv. Men det er en annen diskusjon.

Jeg ble lei av buss. Og jeg savna faktisk litt det å sykle. Svosje til universitetet og ankomme fresh og våken på morgenen er undervurdert. Det er fantastisk! Spesielt når det ikke er snakk om så lange avstander.

Så denne uka gikk jeg med sykkelen til Intersport for å få skifta vaier og strømpe. Igår fikk jeg altså en sykkel med fungerende bakbrems. Og mens verdens beste kjæreste lagde middag til oss, stod jeg i stua og mekka sykkel. Jeg hadde fått kjøpt meg dekkspaker, og etter å ha sett en kompis skifta dekka mine to ganger tidligere, så gikk det som smurt! Sykkelen har nå vinterdekk og jeg kan trygt befare veiene i vinter.

Så nå kan jeg offisielt skifte dekk på sykkeln selv. Hurra! ;D

Dette innlegget ble publisert i Diverse, Personlig. Bokmerk permalenken.

3 svar til Nå kan jeg trygt befare veiene med sykkeln i vinter!

  1. Neugierig sier:

    Så flink! :-) Rette innstillingen, for det var jo ikke så veldig hokus-pokus, sant? Visst er det fint å sykle. Men det er enda finere å kjøre bil. :-P

    Næh, det var forsåvidt rimelig simpelt :P Fint å kjøre bil ja, men ikke like fresht ;p Blir mest bare trøtt :P

  2. anonym sier:

    Flink pike ;)

    Hehe ;)

  3. sj sier:

    Kveld. Da er knerne på plass? ;)
    Dama på sykkelen, men husk!
    Bruk rette bremsa ;)

    Hahaha! Luring ;)

Legg igjen en kommentar

