Dypt begravd..

Først av alt…: wow. Det går jo kjemperaskt her. VGB-sidene, både blogger og dashboard, lastes jo ned så fort som aldri før!

Ellers har jeg vært dypt begravd i Borg-materialet denne uka. He-heh. Eh-heh… Oh well. Fikk ut siste eksamensoppgave forrige fredag, og har vært på universitetet siden da. Oppgaven bestod basically i å analysere en boplass (som jo kurset både heter og handler om). Morsomt! Det var oppgitt fire (steinalder)boplasser fra kursleder, men man kunne velge en selv. Klart jeg måtte ta Borg!

Til nå har jeg 7 av 10 sider, men tror nok det blir totalt nærmere 12. Typisk oss. Freake ut i begynnelsen om hvordan i all verden man skal klare å fylle ti hele sider, for mot slutten å freake ut om hvordan i all verden man skal klare å kutte ned på alt.. Oh well. Jeg har iallefall gjort ferdig innledning, kildekritikk og presentasjon av distribusjon av artefakter og stolpehull/ildsteder. Nå gjenstår det bare å si hvilken informasjon man kan klare å trekke ut fra et slikt materiale.. Men vi har fått bruke GIS masse :D Skal bruke hele torsdagen på å lage kart/illustrasjoner.. Morsomt morsomt!

Anywho, må  grave meg ytterligere ned i kilder.. Må jo ha noe substans i tolkningene jeg argumenterer for! (som jo er litt ulikt den «offisielle» publiserte tolkningen..)

Dette innlegget ble publisert i Personlig, Studier. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Dypt begravd..

  1. jojja sier:

    Ja er det ikke hærlig, jeg føler jeg blir kasta inn til de jeg vil besøke, istedet for å bryte meg inn.. kniis

    Lykke til med eksamen :)

    Kaste inn er en ganske grei beskrivelse ja! Hehe ;)

    Takk :)

Legg igjen en kommentar

