Paradoks!

Er endelig ferdig med oppgaven som skal inn imorgen. Har pusla litt med den idag. Korrekturlesing, laga figurer og tabeller og diverse. Riktig så fornøyd er jeg! En kvalitativ analyse av Borg. Og det er aldri bra å ha en god følelse! Eller, det er sjelden bra, i alle fall. Ofte går det omvendt. God følelse = dårligere resultat. Dårlig følelse = godt resultat. Så paranoide er vi nemlig.

Så kommer paradokset. Etter å ha innrømmet å ha en god følelse, innser man at sjansen for at den kanskje ikke er så bra og at resultatet er dårlig. Også begynner man å tvile, og tenker at den kanskje ikke er så bra likevel. Den dårlige følelsen kommer. Som jo skulle tilsi at man får et høvelig godt resultat. Og man blir kanskje bittelitt positiv igjen. Også går samme regla om igjen.

Ah, eksamenstid du eksamenstid! Glad den er over nå, jeg. Selv om prosjektbeskrivelsen jo skal inn neste uke, men den er nesten skrevet ferdig allerede. Og den får vi bare godkjent/ikke godkjent på. Også er det straks bare to uker igjen til jul!

God jul?

Dette innlegget ble publisert i Personlig, Studier. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Paradoks!

  1. Allergine sier:

    Æsj, jeg hater når folk står utenfor og sammenligner resultater jeg. Fysj.
    Da får man nesten akutt panikk, fordi man merker at «Å, det hadde jeg glemt å skrive!!»

    Har bare 1 igjen jeg, og så er det rett hjem!!! :D

    Å sammenligne resultater kan vel funka bra det, så lenge man har tid på å skrive inn ting man ser andre har skrevet og som man selv har glemt? Det har vi gjort mang en gang :P

    Har en slapp uke igjen, også drar jeg til Bodø/Arnøya på mandag! Blir bra med ferie :D

    Lykke til med eksamener!

Legg igjen en kommentar

