Grønnere gress og alt det der.. ipublish? Meh.

Er innom Ipublish nå og da for å kikke. Og det er en del gode bloggere der inne. Men jeg må si at jeg ikke helt ser greia med at det skal være så mye bedre der. Hver eneste gang jeg er der, tar det en evighet å få opp sidene. Noe lignende har jeg aldri opplevd her på VGB. Det gjelder spesielt vis jeg åpner ulike innlegg i flere faner. Da er det gjerne ingen som vil åpnes. Heller ikke etter andre, tredje og kanskje fjerde gangs forsøk.

Grønnere gress og alt det der er, som oftest, bare en illusjon.

Dette innlegget ble publisert i Metablogging. Bokmerk permalenken.

10 svar til Grønnere gress og alt det der.. ipublish? Meh.

  1. Bohemen sier:

    Dem kommer nok «tebage» ;-)

    Tja, slikt orker jeg ikke spekulere i. Og folk får holde til der de vil ;)

  2. Silje sier:

    Jeg er vel enig med deg i at Ipublish ikke ser ut som grønt, fristende gress akkurat. For min drl trakk jeg min egen blogg bort fra vgb for en god stund siden. Det skyldtes langt på vei det tekniske, men ikke bare det.

    Jeg valgte å gå for eget domenr. Personlig følte jeg etterhvert behov for mer design-frihet på egen blogg. Kanskje også mer ansvar? Det er ingen tvil om at det å være på en portal som vgb er ‘enkel’ blogging. Markedsføringen blir i stor grad gjort for deg og man kan rolig lene seg tilbake og gaule om tekniske problemer og vita at man er fullstendig uskyldig selv. Når bloggen min hangler er det MITT problem. Men så er det også min fortjeneste når den er oppe og går igjen.

    Jeg angrer ikke. VGB er jo ikke stengt for meg. Jeg kan fremdeles lese og kommentere så mye jeg vil. Mange av leserne forsvant riktignok. Særlig de som bare var innom fordi de tilfeldigvis så innlegget på forsiden. Men eg merker at det tross alt er mulig å bygge opp en ny leserskare. Det tar tid. Men det går.

    Det blir en individuell avgjørelse for den enkelte. Men det jeg ikke ser noe som helst poeng med er å true med å forlate vgb og skryte av hvor fint det er andre steder, men likevel henge rundt og holde på med såkalt ‘speilblogging’. Why bother? Hvis det er så forferdelig her…?

    Ps, skrivefeil skyldes julebakst-skade. Sitter med ei hånd full av is etter pepperkakehus-konstruksjon med veldig varmt fyltende sukker…

    Den speilblogginga skjønte jeg heller ikke egentlig. Spesielt ikke fra de som ropte høyest om hvor jævlig det var her og hvor bra det var der. Men alle hadde vel sine grunner.

    Jeg har selv sagt, når det stod på som verst, at om jeg flytter fra vgb, så blir det på eget domene. Hvorvidt det kommer til å skje, siden jeg strengt tatt ikke har tid til å bygge en side opp selv (både når det gjelder det tekniske og det mer sosiale), aner jeg ikke. Men en bloggportal havner jeg nok ikke på! Bra at du har klart deg, det gir nok en lite boost til både deg selv og andre. Det føles så mye bedre når man har gjort alt selv :)

    Du får ha en fortsatt god helg, god jul og ikke minst god bedring! :)

  3. sj sier:

    Grønt gress!!?? Det e jo kvitt, det hva kvitt da de flyttet! Når våren kommer, så er gresset grønnere på denne siden! ;) ;)

    Hehehe, luring ;)

  4. Effjusikay sier:

    Jeg kommer ikke tilbake og begriper ikke at du har samme problem der inne som drøssevis av bloggere har hatt her inne, samt alle de andre problemene som har vært… Jeg vet ikke om andre har hatt dette problemet inne hos Dag Eigil, for eksempel – men hos ham kan jeg skrive hele kommentaren og se bokstavene dukke opp en og en lenge etter at jeg er ferdig med å skrive (skriver styggfort :-D )
    Sorry, nope. Kommer ikke tilbake hit, nei – annet enn for å lese hos andre og kommentere. Men det kan man jo gjøre uavhengig av hvor man blogger, så… ;-)

    Nei, jeg har da heller aldri påstått at folk burde komme tilbake. Jeg er ikke fornøyd, men jeg ser godt at andre kan være det. Slik som med VGB. Slik som det er nå, orker jeg nesten ikke gå inn på IP for å lese eller kommentere. Å sitte en hel kveld å vente på at en eller flere sider kanskje kommer opp, vil jeg ikke bruke tid på.

    Konklusjonen er vel at jeg er ikke fornøyd, og i mine øyne er ikke gresset grønnere der borte. Snarere tvert imot.

  5. Vana sier:

    Akkurat nå kommer jeg heller ikke inn på hovedsiden til iPublish.

  6. Lenesim sier:

    Jeg blir her jeg, og her liker jeg meg kjempegodt. Savner selvfølgelig mange av de som har flyttet, men orker ikke å forholde meg til så mange nye nettsteder så de vil ikke få besøk av meg.

    Også opplever jeg faktisk at de to siste ukene har det ikke vært ett eneste problem her inne, alt går som det skal og med en fin fart. Så hva enn de har gjort med oppgradering nå – så har de lykkes 100 % spør du meg :) Det li’år æ :lol:

    Ja, jeg har heller aldri hatt noen intensjoner om å dra. Har aldri vært plaget med vgb slik andre tydeligvis har vært. Og nå, etter den lille oppgraderingen, så er farten en drøm her inne. Da lika e og ;)

  7. Kassima sier:

    Jeg skjønner ikke helt problemet ditt!! Jeg har blogg på IP og har aldri hatt problemer. Men hva er egentlig problemet med at folk flytter fra VGB? Man gjør vel hva man vil og det som passer best.

    Hvor står det at jeg har et problem med at folk har flyttet fra VGB? Det er mening jeg ikke har. Jeg beskriver bare hvordan jeg opplever iPublish, og at det ikke var så bra som jeg har hørt at det skulle være.

    Du skjønner ikke problemet mitt? Vel, det eneste som er problemet her, er at folk på iPublish mister minst én leser.

  8. Zohre sier:

    iPublish

    Fordi «i» skal være I

    takk
    zohre

    Hei zohre! Velkommen til denne bloggen.

    For meg er det verken «i» eller «I», men «e».

  9. Zohre sier:

    Hei Vana

    «e» «E»

    «i» «I»

    takk
    zohre

    nemlig.

  10. Shadowlady sier:

    Jeg for min del har forsøkt flere forskjellige portaler. Samme problemet over det hele, de blir for trege rett og slett. Jeg har et usedvanlig vanskelig nett å forholde meg til.

    Men i den senere tida har jeg satt opp cms løsninger for andre og fant fort ut at da ble det andre hastigheter, ergo så har jeg begynt å opprette en for meg sjøl også :) Men du sa det, det tar tid :)

    Jepp, den eneste løsningen er, som du sier, å starte for seg sjøl! Du får ha lykke til på eget nettsted da, det høres skummelt ut. Jeg for min del trenger litt tid å sette meg inn i html, css og diverse før jeg kan begi meg ut på slikt. All respekt til deg og alle andre som allerede har kontroll :)

Legg igjen en kommentar

