Årets hobby: brodering

Glemte i forrige innlegg å nevne en annen ting jeg gleder meg til, men tar det like gjerne i et eget innlegg!

Årets hobby for 2011 (og sikkert mange år etter det) er nemlig brodering! Jeg trenger noe å gjøre utenom studier, jobb, trening, etc. og fant ut at jeg skulle videreføre noe jeg starta med for maaange år siden. Vil ikke at pcen skal ta så stor del av hverdagen som den har gjort de siste årene. Brodering er morsomt, spesielt hvis man lager mønster selv. Hittil eier jeg ikke ett eneste egetbrodert bilde – men det endres nå! Jeg har allerede begynt på bilder til vi flytter i ny leilighet og foreløpig er temaet supermario og 8-bit!

Jeg prøvde idag å få tak i endel tråd jeg trenger, men tror du ikke de håndarbeidbutikkene jeg veit om var stengt idag? Pga. varetelling! De andre håndarbeidbutikkene og hobbybutikkene jeg var innom solgte ikke den typen jeg ville ha, så jeg må pent vente til imorgen med å få kjøpt. Irriterende med tanke på at man gjerne vil gjøre ting NÅ. Jeg kjøpte meg istedet to notatbøker med ruter, for å lage motiv. Og her er det jeg har foreløpig (trykk på bilde for å se full størrelse):

Og til nå har jeg laget disse:

Dette er kjempemorsomt! De jeg har laget skal sys kvadratiske, få pålimt en magnet på baksiden og henges på kjøleskapet :D Det skal nok de andre motivene også etterhvert. I tillegg har jeg lyst på et litt større bilde som kan henges på veggen, med tre mariosopper i fargene rødt, grønt og blått.

Poster nok bilder etterhvert som jeg blir ferdig med diverse bilder og krims krams :D

Dette innlegget ble publisert i Personlig. Bokmerk permalenken.

6 svar til Årets hobby: brodering

  1. Neugierig sier:

    Jeg prøvde virkelig å la være, men jeg fant ut at jeg ikke kunne dy meg: Kjerring! :-D Haha, det er sikkert gøy, og det er selvfølgelig ikke noe galt i å brodere, men steike, er ikke det kjerringaktig, så vet ikke jeg! :-D Måtte du uansett få et fantastisk nytt år, med kjæreste og ny bolig, gode knær og ny jobb. *muah!*

    Ahaha! Hvis du syns det er å være kjerring, værsågod ;) Har laget ferdig ti kule supermario-kjøleskamagneter jeg, og er storfornøyd xD

    Takk! Håper du og dine også får et supert år! *smooch*

  2. Nei så skjønne! Hihi, så lenge du ikke broderer (hæ, hva heter det?) blomster er du ikke kjerring ;) hehe

    Takk! Jeg digger Goombaen, den er så søt ;p Har gjort ferdig ti figurer som henger på kjøleskapet nå ;D Epic!

    Men ja, du har helt rett! Så lenge jeg ikke broderer blomster så kan jeg ikke klassifiseres som kjærring xD

  3. stubbetufsa sier:

    Vet dere at ordet kjerring brukes kjærlig her oppe i nord? Jeg har fortalt elever at de gjerne må kalle meg kjerring, fordi det betyr en du er kjær i!
    En gammel kjerring er en koselig og omsorgsfull person, som kan mye!
    Og alt du kan, kunne antagelig kjerringer før deg, kjære studenter!
    Arkeologi, er ikke det også kjerringaktig? Nei?
    Klem fra ei kjerring i Nord-Troms!

    Hehehe, ja! Det var et standard tilbakesvar når man var mindre og gutta kalte oss for kjærring.

    Arkeologi er vel ikke kjærringaktig ;) Det er jo spennende, og eventyraktig! :D

  4. Stilig;) Burde gjort noe sånt jeg også..sitter aaaalt for mye med laptopen i fanget ;p

    mhm, det anbefales! Sitter nå med det store motivet, men det går så fort at jeg må finne nytt motiv snart :P

  5. Astrid sier:

    oj! Dette har jeg lyst til å brodere. Jeg er bare 10 men har stor inntrese for brodering.

    • kressstina sier:

      Hei Astrid! Det er veldig gøy å høre. Jeg var faktisk litt yngre enn deg når jeg startet å brodere, og har vært glad i det veldig lenge. Man kan lage veldig mye fint og morsomt!

      Disse motivene er også veldig fine, kule – og kjempeenkle! Om du har prøvd deg på dem, må du gjerne vise resultatet :)

Legg igjen en kommentar

