Å slette "venner" på facebook.

Her for en stund siden tok jeg en grundig gjennomgang av vennelista mi på facebook. Jeg sletta de fleste jeg ikke har sett på mange år og som jeg ikke har noen som helst kontakt med lengre. Jeg gikk vel fra drøyt 200 venner til ca. 130. Mange jeg fortsatt har beholdt og som jeg ikke har sett på noen år, er der fordi de har morsomme innlegg og som jeg godt har kontakt med over facebook siden man ikke har mulighet til å møte dem.

Og nå i det siste har det begynt å komme inn vennespørsler. Vennespørsler fra «vennene» jeg sletta i sletterunden min.

Og jeg tenker, de må da ha skjønt at jeg har sletta dem! At folk i vennelista som regel aldri blir sletta ved uhell, og om det så ble gjort så tror jeg den som uheldigvis sletta noen hadde sendt en ny forespørsel. Med en evt melding om hva som hadde skjedd.

Heldigvis finnes det en ignorer-knapp. Om de nå er så oppsatt på å være venn med meg på fb og ser at jeg enda ikke er i den allerede overfulle vennelista deres, så får de sende meg en melding. En melding som eventuelt spør hvorfor jeg ikke vil være «venner» med dem.

Godt å vite at man kan bestemme helt selv hvem man har lyst på som «venn».

Dette innlegget ble publisert i Personlig. Bokmerk permalenken.

3 svar til Å slette "venner" på facebook.

  1. carpe50 sier:

    det går konkurranse i å ha flest venner, vet du..

    det er en fin holdning å tenke slik du gjør, stå på valgene dine!

    Ja, det er jo det! I alle fall blant mange..

  2. Darunia sier:

    Jeg har selv flere ganger gått gjennom vennelisten min for å renske opp. Like greit, jeg orker ikke å ha knapt bekjente mennesker der.

    Ja. Jeg har ikke noe eksponeringsbehov overfor dem og heller ingen interesse av det de måtte ha å si.

  3. Jeg fikk det enkelt.. Feisbukken sletta hele profilen min fordi de mente at jeg brukte falsk navn… Men jeg brukte kun mon søte kjekke trollsmedtittel foran et navn som det finnes 70 av i Norge.

    Vips var jeg kvitt 200 som jeg ikke aner hvem er og som bare har hengt der…. og flere ganger har vurdert å fjerne.

    Tips: Lag ny profil, gjør deg selv til venn… inviter de du vil ha til venner….Slett gamle profilen eller sett den innaktiv.. ;-))))

    Hehe, det var jo óg en måte å gjøre det på :D Heldigvis har jeg ikke måttet gå til det drastiske steget (enda), men nå har jeg i alle fall en utvei in case of emergency :P

Legg igjen en kommentar

