Instituttfest – ikke hva det en gang var.

På fredag hadde vi vår første instituttfest etter at vi (arkeologi) var blitt slått sammen med sosialantropologi. Tidligere instituttfester har (logisk nok) bare vært med arkeologer, og vi har storkosa oss. Å dra ut på byen etterpå var sjelden kost og man kunne ofte sitte på instituttet til langt utpå natta. Veldig koselig!

Denne gangen var ikke riktig så koselig. Temaet var piratfest, og de fleste hadde kledd seg ut. Og det var jo forsåvidt morsomt. Jeg hadde det gøy sammen med vennene mine, men der stoppa også morroa. For de fleste av sos.ant. folka kan jeg ikke si jeg ble så veldig imponert over. For å si det mildt. Det er greit at vi arkeologistudenter kan være sære og tilbaketrukne ovenfor andre, men akkurat nå gjorde det ingenting.

Her snakker vi maks fjortisfaktor og de færreste (av jentene, de var i flertall) virka som om de hadde noe vettug å komme med. Med andre ord var de rimelig blåste. Dette gjaldt ikke alle da, to av dem var veldig ålreite. Resten? Not so much. At jeg etterhvert ikke fant rødvinsflaska mi (som jeg ikke hadde drukket opp), før den plutselig dukka opp på et helt annet bord – tom. Da ble jeg rimelig irritert. Rett etterpå forsvinner typen sin øl. Og en kompis av meg sin cider. Det har ALDRI vært et problem tidligere, så inntrykket av sos.ant. dalte bare mer og mer iløpet av kvelden. Dette var selvfølgelig førsteinntrykket.

Men bortsett fra det hadde jeg det veldig morsomt! Og likte veldig godt kostymet mitt, som jeg hadde raska sammen dagen før da jeg plutselig kom på at man kanskje burde finne noe å ha på seg. Har uheldigvis ingen helfigursbilder, men disse bildene ble tatt.

 

 

 

Jada, det ene bildet er ikke så veldig flatterende for ansiktet, men pyttsan. Her er også et litt bedre av sminken:

Hvorvidt jeg ender opp med å dra på neste instituttfest får vi se på!

Dette innlegget ble publisert i Kultur, Personlig. Bokmerk permalenken.

8 svar til Instituttfest – ikke hva det en gang var.

  1. Geitost sier:

    Rødvin, øl og cider var kanskje pålagt som gjenstander for vitenskapelig undersøkelse av noen blant de sos.ant. deltakere. Sånn pleier de å gjøre når de er på feltet, jeg antar …

  2. Anonym sier:

    Aiaiai… sverd i hånda og glimt i øyet…mhm ;) funker for meg ;) hehe

  3. Speilvendt sier:

    Huffda, kjedelig at folk ikke stiller til forventningene. Kan jo hende andreinntrykket blir bedre! Du var hvert fall utrolig tøff i klærne. Awesome sword, babe!

Legg igjen en kommentar

