Jenter, ro ned på parfymen!

Scenario:
Du sitter på bussen og aner fred og ingen fare. Bussen stopper, tar på passasjerer og i nærheten setter det seg ei jente. Parfymedunsten merka du allerede før bussdøra åpna seg. Du blir mer og mer kvalm og hver gang bussen stopper for å ta på passasjerer og sender inn frisk luft er som en gave sendt fra Gud. Why, oh why?

Dette gjelder selvfølgelig ikke alle jenter. Men de har ett fellestrekk: de har dynget på med den tyngste og mest «krydra» parfymen du kan tenke deg! Vanskelig å forklare lukten, men det aner meg at flere skjønner hva jeg mener.

Jeg er overhodet ikke glad i tunge parfymer som merkes lang vei, de passer ikke til min stil og lukter sjelden godt på meg. Og de fleste av de jentene jeg snakker om passer sikkert som oftest slike parfymer – så lenge det er med måte! Til daglig trenger man ikke å spraye seg minimum tre, fire ganger eller på alle de gunstige parfymestedene. Det holder som regel med ett!

Finn en parfyme du liker godt, og prøv deg frem. Og ha en god venninne som tør å si ifra om det blir for mye! Les her for tips om parfymebruk. Jeg er kjempeglad i DKNY sine Be Delicious (den grønne og røde) til daglig, og den litt tyngre men syrlige Puma Aqua på kvelden og til fest.

Når det er sagt, så vil jeg gjerne ha tips til andre parfymedufter! De jeg har nevnt her har jeg hatt i flere år, og har ikke klart å bytte de ut enda.

Dette innlegget ble publisert i Humor, Personlig. Bokmerk permalenken.

4 svar til Jenter, ro ned på parfymen!

  1. BloggFeber sier:

    Jeg kjenner følelsen. For meg er det som oftest eldre damer som har dusjet i sin favorittduft. Å bruke mindre parfyme er også å ta hensyn til andre. Tenk bare på de med luftveisproblemer og allergier. Poor people.

    Be delicious var min favoritt en gang, men nå synes jeg den er så søt. Prøv Laura By Laura Biagiotti og Bright Chrystal fra Versace.

    • kressstina sier:

      Tror det er ytterst få ganger jeg merker det på eldre damer! De jeg «møter» er som regel +/- 20 år. Gjerne over middels pen. Jeg sliter av og til med astma, og det merkes om ei parfymedame sitter veldig nært!

      Takk for tips! Skal notere det bak øret og se om jeg finner neste gang jeg er i byen :) ..logisk nok er jeg ikke så glad i parfymerier, siden det bare blir 1000 ganger verre enn situasjoner som i innlegget :p

  2. Helenee sier:

    SIGN!
    Er så ekkelt.. Spesielt når det er sikkelig masse, og en tung parfyme..

Legg igjen en kommentar

