Bursdagsgave; epic fail som gikk bra til slutt.

Min superdupre kjæreste gav meg en av de beste bursdagsgavene jeg noen gang kunne fått: Stargate SG-1 Collectors Edition med alle ti sesongene :D EKSTASE! Jeg har alltid snakka om å kjøpe den en gang, men alle har jo alltid en ting eller to de alltid snakker om å kjøpe men aldri faktisk kjøper. Da er det greit med bursdager og jul :D

Er den ikke fin? Blitzen laga en fin effekt :D

Så igår benka jeg meg i sofaen med cola og gleda meg til å se førsteepisoden igjen. Setter inn plata i PS3’en – og hva skjer? JO. «Error: wrong region code».

FAEN. Typen har bestilt boksen fra amerikansk Amazon, med regionkode 1 og alt falt bare ned til et stort antiklimaks :( Jeg leste side opp og side ned på den store verdensveven for noe som skulle hjelpe meg. Men jeg er ikke interessert i å lage back-up av alle platene slik at jeg kan brenne de ut til region 0 – det er jo en grunn til at jeg vil ha originalplatene, ellers hadde jeg bare lasta de ned! Uheldigvis er det ingen som har klart å hacke ps3 til å overstyre regionkoder, så tanken om å returnere hele greia blei stor..

Inntil idag! Jeg har fått en gammel dvd-spiller fra søstersen, som jeg har hacka til å ta alle regionkoder :D De fleste dvd-spillere nå til dags tar de fleste regioner, men valgte heller å hacke denne heller enn å kjøpe en ny eller returnere boksen. Jeg vil jo se NÅ.

Og det er akkurat det jeg skal gjøre. Skal skjenke meg et glass med cola, kose meg med ostepop og bare nyte nostalgien fra Stargate SG-1. Snakkes :D

Dette innlegget ble publisert i Personlig. Bokmerk permalenken.

4 svar til Bursdagsgave; epic fail som gikk bra til slutt.

  1. Steike ta så heldig du er, Stargate SG-1 er en utrolig kul serie, og jeg husker jeg så filmen med Kurt Russell, i en bygdekino hvor de kun hadde stoler med seter som gjorde at jeg var livredd for å få flis i rumpa. . . Var rimelig støl når jeg gikk ut fra den kinosalen. Men jeg gikk ut derifra overbevist om at jeg skulle se den filmen minst én gang til. Det ble til at jeg kjøpte dvd’en og har den i samlingen min og ser den nå og da. Richard Dean er til å spise opp i serien, jeg er ikke misunnelig for at du har alle 10 sesongene i Collectors Edition box set – eller?? Neida – Håper du fikk sett mange episoder, og at du fortsetter å kose deg. . . :-)

    • kressstina sier:

      Ah, jeg har litt andre minner til filmen! Jeg husker at den pleide å gå på tven på nyttårsaften (på tvnorge kanskje?), og at den stod på i bakgrunnen etter middag mens vi ventet på kake :D

      Jeg koser meg kjempemasse med boksen! Alle de ti sesongene slukes nok fortere enn jeg tror :D

      • Det er jo det som er så kult, vi har alle forskjellige minner fra de samme tingene – derfor vi er alle unike fordi ingen kan komme og si nøyaktig det samme som du om en ting. . . Deilig. . .

        Jeg ser for meg at det nok går fortere enn du selv har lyst til, å se alle 10 sesongene – men det gode med en dvd er at du kan se den om igjen og om igjen og om igjen til du om mulig blir trøtt av den. . . Kos deg videre iallefall – jeg storkoser meg med å lese bloggen din – og å skrive egne innlegg he he

      • kressstina sier:

        Det går veldig fort i svingene! Spesielt når man har helger man kan slappe litt av på. Har akkurat skrevet ferdig ett essay som arbeidskrav til tirsdag, og da har man selvfølgelig gjort seg fortjent til en episode eller to eller tre eller.. Hehe :D

        Så bra at du liker den! Blir glad for å høre det :)

Legg igjen en kommentar

