Lite tips om strømregning..

Jeg har hørt om flere som har fått sjokk når strømregningen har kommet, og da spesielt studenter. Nå skal jeg ikke komme med tips til hvordan bruke mindre strøm, slikt finner man overalt på nettet. Jeg skal bare komme med et lite tips, for de som kanskje ikke egentlig har brukt like mye strøm som regninga tilsier..

Typen og noen kompiser flytta inn i ei leilighet for et halvt år siden. Ei stor leilighet, med mye rom som ikke ble brukt men som allikevel måtte varmes. Så når strømregninga kom i januar for månedene november og desember, og var på 9000 kroner + strømleie, så fikk alle seg en liten støkk. Så mye hadde man da vel ikke brukt?! Heldigvis hadde alle penger til å betale, som sagt så gjort.

Når de så skulle lese av strømmen i slutten av januar, siden jeg og typen skulle flytte sammen, så viste kilowattimene på apparatet mindre enn det som stod på forrige regning. Det som hadde skjedd? Jo, regninga var blitt stipulert. Og da i forhold til antatt forbruk fra forrige år, og det var jo selvfølgelig helt feil. De hadde brukt mindre strøm enn det som var betalt for.

Etter en kjapp telefonsamtale med strømleverandøren, så ble alle pengene tilbakebetalt fra forrige regning og det var kun den siste avlesningen som gjaldt og som skulle betales. Ikke lenge etter klagde en annen student jeg kjenner på høy strømregning, og det viste seg at det samme var tilfellet der.

Så det er ikke alltid sikkert at strømregning er rett! Spesielt ikke hvis man slurver med avlesningen og får den stipulert kombinert med at man ikke har bodd der så lenge.

Dette innlegget ble publisert i Diverse, Personlig, Tips og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Lite tips om strømregning..

  1. Helene Drage sier:

    Når jeg leser dette innlegget kjente jeg at jeg var kjempeglad for at jeg har strøm inkludert i leia… Bra du fant ut av det!

    • kressstina sier:

      Ja, jeg er veldig glad for at vi har studentleilighet inkludert strøm selv! Trenger heller ikke tenke på internett og tv, alt betales i én sum :D

Legg igjen en kommentar

