Sommerkurs i Århus?

Her for litt siden søkte jeg på et kurs ved universitetet i Århus i Danmark. Kurset kalles Viking Age Scandinavia og er et sommerkurs som går 1.-21. august. Det er ikke et kurs som er direkte relevant til oppgaven jeg skriver om, men det er i alle fall innenfor tidsperioden utgravningen jeg skriver om er fra i tillegg til at jernalder er perioden jeg er mest interessert i!

Fristen gikk ut 15. mars, og jeg får svar på om jeg blir tatt inn i løpet av noen ukers tid.. Det er bare 30 stk. som vil få mulighet til å ta kurset, fra alle verdens land. Så jeg har litt konkurranse, for å si det slik. Men jeg har ganske gode karakterer, så det kan gå bra!

En liten ulempe er at jeg kanskje egentlig ikke har penger til å dra.. Jeg skal prøve å søke om støtte fra lånekassen, men det ser ut til at kurs da må vare i over fire uker. Har sendt en mail om saken, og håper på positivt svar tilbake. Er veldig avhengig av å enten få denne støtten fra lånekassen eller å få meg deltidsjobb. Noe jeg har prøvd og fortsatt prøver på, men det er ikke lett. Skal på intervju hos Platekompaniet på fredag, og å få en jobb der hadde bare vært perfekt for meg! Ble tatt inn til intervju der i fjor, men kunne i møte av diverse grunner.

Om jeg får muligheten til å ta dette kurset, vil jeg ikke bare få bedre tid til å jobbe med selve masteroppgaven til høsten (siden sommerkurset gir 10 studiepoeng og jeg da bare trenger å ta ett kurs utenom masterkurset) men jeg vil også få kontakt med masse mennesker som er interessert i det samme som meg! Her får jeg virkelig mulighet til å drive med nettverksbygging, både blant studenter og professorer.

Kryss fingra folkens! For dette vil jeg virkelig skal gå i boks :)

Dette innlegget ble publisert i Arkeologi, Personlig, Studier og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Sommerkurs i Århus?

  1. Krysser fingra og ønsker deg lykke til :-)
    Alt ordner seg for snille piker vet du…..

Legg igjen en kommentar

