Et lite skjønnhetstips mot uren hud.

For en stund siden begynte jeg å trene regelmessig igjen. Dvs. mandag, onsdag og fredag, på morgenen. Siden vi har dusj på instituttet, så gjør jeg unna dusjinga der og legger igjen shampo, balsam, såpe og håndduk.

Etter noen uker begynte jeg å få unormalt mye kviser i ansiktet. Og nei, det var snakk om pre-menstruell hormoninnblanding. Jeg lurte fælt på hvorfor, og etter litt tenking kom jeg fram til at det måtte være fordi jeg ikke hadde brukt MD Formulations Face and Body Scrub! Jeg bruker denne nemlig hver gang jeg er i dusjen, og syns den er mild, skånsom og veldig motstandsdyktig på kviser!

Siden jeg ikke hadde tatt med den på instituttet og dermed ikke brukt den, så poppet det selvfølgelig opp kviser! Ikke motbydelig mange, slik jeg hadde før. Men mange nok til at jeg blir misfornøyd. Så der har dere i alle fall tipset mitt! Hvis dere sliter med kviser, er denne absolutt verdt å prøve :)

Dette innlegget ble publisert i Personlig. Bokmerk permalenken.

5 svar til Et lite skjønnhetstips mot uren hud.

  1. Ha vært på jakt etter ett bra produkt på den fronten der. Kanksje jeg skal teste den :-)
    Har forresten gitt deg en litt anderledes utfordring: https://ninaet.wordpress.com/2011/03/31/en-litt-anderledes-utfordring/

    • kressstina sier:

      Den anbefales absolutt! Også varer den superlenge, siden jeg bare bruker den i ansiktet :)

      Oooh, jeg må tenke litt på den! Se om jeg kommer på noe lurt :)

  2. Mari sier:

    Hei:)

    Du må ikje bruke denne hver gang du er i dusjen:) Anbefaler heller å bruke MD formulations Facial cleanser og Face&body scrub maks 2 ganger i uken.
    :) + anbefaler å bruke ett serum som gir godt med fuktighet. foreksempel Declèor neroli aroma essence og en god beskyttende dagkrem over:)

    Du vet sikkert dette , men det er IKKE lurt å bruke kun face&body scrub. Den virker kaskje mild men skal kun skrubbes i ca 10 sekunder og kan virke på huden din 1 min og så skyller du den av.

    Syrene i skrubben er veldig aktive, og det kan være grunnen til at du har fått så mye kviser, er fordi du har overstimulert huden din, det vil si brukt denne for mye og ikke tilført nok fukt til huden etter bruk; som resulterer i mer talgproduksjon og irritasjon= Kviser

    Hilsen en Hudpleier:)

    • kressstina sier:

      Hei!

      Jeg har brukt den på denne måten veldig lenge, og det har funket veldig bra! Dessuten er jeg ikke i dusjen hver dag, det er snakk om tre ganger i uka :) Så at kvisene brøt ut akkurat når de gjorde, var nok ikke bare tilfeldigheter.

      Bruker en veldig rik dagkrem (hydra floral cream) samtidig som jeg bruker hydra floral mask som nattkrem! Har også begynt å bruke MD’s renewal serum for å få alt grums ut av systemet, så rutinen min er generelt ganske grei.

      Men takk for svar og tips! Det hjelper nok mange som er innom innlegget og lurer på det samme :)

  3. Mari sier:

    *Ikke lurt å bruke den så mye som du gjør.

Legg igjen en kommentar

