Påske?

Klokka er nå halv ett, og formen er så som så. Typen hadde bursdag på onsdag, halvveis til femti! Og da blei det selvfølgelig feiring. Feiring med hjemmelaga pasta siden han fikk en pastamaskin hos meg i gave, og masse gode venner! Leiligheta er ikke stor, men det er alltid rom for gode venner :) Gårsdagen ble med andre ord brukt på trening, innkjøping, oppdolling med sminking og krølling av hår, pastalaging og skjitprating med masse folk! Jeg fester sjelden, men når man først tar seg en fest så er det kjempedeilig. Også måtte jeg jo selvfølgelig ta et lite bilde på tampen til festen, i ekte fjortisstil:

Og såvidt jeg har skjønt, så er det påske idag. Palmesøndag endog. Noe som er litt rart, siden det straks er mai. Men det laver jo ned med masse snø, da, så SÅ rart er det da ikke. Planen var egentlig å skrive ferdig en eksamensoppgave. Og det blir forsåvidt også gjort. Bare ikke hjemme, eller på lesesalen. Jeg skal nemlig på hytta sammen med typen og familien. Og det blir kjempegøy! Jeg er sjelden på hyttetur, og aldri av den typen der man må gå på ski i en times tid for å komme fram. Så flaks at jeg fikk ski i bursdagsgave fra svigers! Det var nok ikke tilfeldig ;) Akkurat på samme måte som at favorittkaka mi dukka opp på familiefeiringa til typen :D

Så påska blir brukt til hyttetur, (analog!) skriving av eksamensoppgave og forhåpentligvis lesing av Game of Thrones. Indeed! Jeg gleder meg :D Noen andre som skal på hytta?

Dette innlegget ble publisert i Personlig og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

8 svar til Påske?

  1. Du får kose deg på hytta – jeg skal besøke en venn på hytta hans på ett eller annet tidspunkt – drikke litt kaffe og bare snakke litt om gamle dager ;-p God påske :-)

  2. Anonym sier:

    Damn, girl! Du er hot! ;)

  3. kressstina sier:

    Takk Kitty! Håper du koste deg, du også :) Vi hadde det kjempefint, og var veldig heldige med været :D

    Damn, du veit å si det Anonym ;)

  4. Geitost sier:

    Halvveis til femti ? Det hørtes ganske forbausende ut. De fleste som jeg hører snakke om dette, ofte sier at de opplever deres 25. bursdag som å gå oppover en bakke som sakte fører dem etterpå ned … til 30 ! Men aldri til 50. Det ser altfor langt borte ut.
    Tja…. Din idé kanskje bekrefter at dere arkeologer har definitivt et annet forhold med tiden enn oss vanlige mennesker ! :)
    Gratulerer med kjærestens bursdag, og med ettårsdag (great notion, btw! nå fikk du meg å tenke om dere to om 50 år, med barnebarn som samler rundt dere for et fint bilde… :) )
    Lykke til med jobben, for øvrig. Så skal du til Denmark, eller… ?

    • kressstina sier:

      Hehe! Vi sier som regel alltid «halvveis til..» når vi spøker om alder. Om du synes halvveis til femti er lenge, så tenk deg halvveis til hundre! ;O

      Takk! ..jeg klarer ikke se for meg noe av det ;)

      Jeg fikk faktisk svar idag, og jeg har kom inn :D

  5. Geitost sier:

    Halvveis til hundre ??? Men hvordan har du gjettet at jeg allerede har gått over femti ? :)
    Gratulerer med svaret fra Aarhus og alle dine andre gode nyheter. Hehe, det synes at du opplever gunstige tider, du. Jeg antar du burde forsøke å spille bingo !
    God helg.

    • kressstina sier:

      Håhå, har jeg uten å mene det gjettet riktig på noe? xD

      Takk! Virker som det meste går min vei foreløpig ja, bortsett fra de siste to-tre dagene jeg har vært syk :)

      God helg til deg og :)

Legg igjen en kommentar

