Oppdatering fra felt!

Da er mine tre uker i felt straks over, og det kan vel ikke sies å ha vært spesielt vellykket. Knærne har holdt, for all del, det er ikke det det gjelder. De kan vel til og med sies å ha blitt bedre :D

Men funn er det heller så som så med. Det har vist seg å være mye kluss med forarbeidet, som har gitt oss feil informasjon. Vi trodde gårdshaugen ville være rundt 1.3 meter dyp, og da vi var kommet halvveis ned (80-90 cm) viste det seg at vi traff på berggrunn. Wtf? Heldigvis kom han som gjorde forarbeidet på besøk, og fortalte at informasjonen fra prøvestikket overhodet ikke var det han hadde gitt ifra seg. Oh well! Vi har funnet masse gamle spikre, porselen, keramikk, kosmos brenner, etc. av nyere ting. Litt eldre dingser vi har er ei bryne, ei bakstehelle og noen (tenn)flintstykker. Og en god del svære tenner, fra ku eller hest. Og endel never og tre. That’s it!

Første helga dro jeg til familien min på Sortland, må utnytte sjansen å besøke gudbarn når man er så nært unna! Helga som var dro jeg oppover til Tromsø for å besøke typen. Savnet etter han var STOR helt siden jeg reiste (lite å gjøre her etter jobb, og sett han lite før jeg dro). Helga var i alle fall Fantastisk, var ute hele tiden. Lørdagen gikk til shopping på formiddagen (pass til Buktafestivalen bl.a.), soling i Bukta på ettermiddagen og grilling i bakgården på kvelden. Utrolig deilig vær og folk :D

Avslutter med et bilde av meg som sitter i prøvestikket fylkeskommunen gravde ifjor:

Dette innlegget ble publisert i Personlig. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

