Bukta på en torsdag!

Akkurat nå (kl.00:38) er jeg så sliten i føttene som det går an å bli. Har vært på jobb på Platekompaniet fra klokka ti til seks (dvs. stående i åtte timer), for deretter å dra rett til Telegrafbukta for å få med meg første dagen av Buktafestivalen! Gleder meg til å jobbe, fest(ival)e, jobbe og fest(ival)e både imorgen og lørdag også..

Guitar WolfMen det har vært fantastisk morsomt! Dagens høydepunkt var Guitar Wolf, som var ufattelig kul. Japansk punkband fra seint 80-tall, som bokstavelig talt måtte dras ned fra scena. De fortsatte faen meg å spille selv etter at lyden var tatt! Veldig artig å se de lydansvarlige frustrerte over artister som ikke vil slutte å spille og fortsetter over avtalt tid :D At de får med seg en publikummer på scena, som atpåtil får låne vokalistens gitar OG faktisk kan spille den, var bare fette awesome. For å si det på Kressstina-språk.

Ellers kan jeg ikke si at de andre artistene var særlig minneverdige – bare enkeltsanger som har satt seg etter at vi har dundra på med Buktamusikk på jobb. F.eks. Kitchie Kitchie Ki Me Os Next, Monster Magnets Space Lord og et par av Grinderman sine. Selvfølgelig kult å ha sett Nick Cave live, men det hadde nok vært mer stas for drøyt femten år siden da Where the Wild Roses Grow med Kylie Minogue kom :D

Får se om jeg orker å dra bortover imorgen! Er ferdig på jobb åtte på kvelden, så får bare med meg ett par band. Men mulig at the Dandy Warhols blir for bra til å gå glipp av! Dessuten hadde det gjort seg med enten sushi eller tørrfisksuppe til middag etter jobb. Idag blei det Fesk og Potetes, kan absolutt anbefales.

Dette innlegget ble publisert i Diverse, Personlig og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Bukta på en torsdag!

  1. Nå er vel festivalen over, men jeg håper ikke du gikk glipp av the Dandy Warhols? Skulle gitt litt for å få med meg den konserten :-)

Legg igjen en kommentar

